KIMG7891

今朝は曇り空、そしてところどころに青空
3号機Muirwoods 29SEから1号機Rail20に乗り換えると
その軽快感に感動。
桜本番、あちこちで
儚く咲くその姿。
今のうちに見つめて
心の中に収めていきましょう。

人生日々疾走。
でも自転車通勤はゆとりを持っていきましょう(笑)
事故っちゃつまらない。
でも、気持ちよく日々を走っていきましょう。



花魁 椎名林檎×斎藤ネコ

I know I don't quite measure up against you
The whole context in which we met was innocent
Your charming ways deserve the blame for our time
It wasn't me who led; your words spoke confidence
One long day, it came with a rush
We've tied ourselves up together, but the knot is loose

I adore the way your face breaks out into a smile
Like a flower in spring that blooms to life so radiant
I can't forget your lush sweet lips that kiss me
How many are the men charmed by your elegance?
Whom have you worked this magic on before?
Let it be only me, forever since I want it more
Give it only to me, please
So smile, come put your lips right next to mine
Moonlight showers down to you like flower blossoms
Come on right now, lay down with me and sing lullabies
Somehow, let me live this dream with you endlessly
You're quick and bright, so pacify my complaints
You hide your thoughts and shroud yourself in mystery
You've never known what deep inside, I'm craving
When you leaned against my shoulder, I did notice it
When did you make a hole inside of me?
Trapped in this room, suffocating in your niceties
I'm losing my mind to more fits of jealousy
Now cry, come put your lips right next to mine
High tide, I'm swimming in a sea of your tears
Come on right now, no need to treat me nice anymore
Somehow, I want to hide myself somewhere away from you
So smile, come put your lips right next to mine
Moonlight showers down to you like flower blossoms
Come on right now, lay down with me and sing lullabies
Somehow, let me live this dream with you endlessly
Now cry
Come on right now
So smile
Come on right now
Now cry




作詞 浮雲/椎名林檎
作曲 浮雲
唄 椎名林檎×斉藤ネコ



私が御前さんに見合わない事は
よく解っている

私達の出会いは
いずれにせよ純粋だった

だのに花魁という生き方は
私達の時間を非難する

誰かが言った
私の言ぅ通りだと


急に
ある長き一日が訪れ

私達は互いを
しっかりと結び合った

しかし結び目は緩く…


私は御前さんの顔が
ふっと笑顔になる瞬間に
見とれるのだ
まるで春の花が
命を讃え咲くかの様な

御前さんの睫毛が甘い唇が
私にキスをした事を
忘れられないのだ

一体どれ程の男達が
御前さんの気品に
魅了されたのだろうか


これまで誰が
この魔法にかかってきたのか…

もっとしておくれ
このまま私だけにしておくれょ

嗚呼…
どうか私だけに

そして笑顔で
私の次へとその唇を運ぶ

月光のシャワーが振り注ぐ中
麗しい花の様な御前さんよ

今すぐ来て、
側に横たわり子守唄を唄って

どうなってもいいから
永遠に御前さんと
この夢の中に居させておくれ

しかし御前さんは
踵を返す様に私の訴えを宥める

己の考えは潜ませ
御前さん自身は謎のまま


御前さんは知らなかったね
私が深く深く
想いを忍ばせているのを

御前さんが
私の肩に寄りかかっていた時に
私が打ち明ける迄


御前さんはいつの間に
私の中にぽっかりと
穴を開けたんだい?

御前さんの不確かさで
息が詰まるこの部屋の仕掛けで

私はもっともっとと
嫉妬に駆られ
自分を見失ってぃる


私からまた次のそれへと
御前さんの唇を
急かす声が聞こえる…

時が来て
私は御前さんの
涙の海を泳いでいる

今すぐ来て
それ以上必要ない


嗚呼…ともかく私は
御前さんから離れた何処かへ
身を潜めてしまいたい